Vi har en 30-dagars returpolicy, vilket innebär att du har 30 dagar från det att du mottagit varan på dig att begära en retur.
För att vara berättigad till en retur måste varan vara i samma skick som när du mottog den – oanvänd, med alla etiketter kvar och i originalförpackningen. Du måste också ha kvittot eller bevis på köpet.
Om du vill begära en retur, vänligen kontakta oss på Info@friluft.store. Observera att returer måste skickas till följande adress: Brahegatan 1, 415 01 Göteborg.
Om returen godkänns kommer vi att skicka en returetikett tillsammans med instruktioner om hur och var du ska skicka paketet. Varor som skickas tillbaka till oss utan en tidigare returförfrågan kommer inte att accepteras.
Om du har några frågor om returer kan du alltid kontakta oss på Ahtlora@kontakt.se.
Vänligen inspektera din beställning vid mottagandet och kontakta oss omedelbart om varan är defekt, skadad eller om du fått fel vara, så att vi kan bedöma problemet och åtgärda det.
Vissa typer av varor kan inte returneras, till exempel lättfördärvliga varor (t.ex. mat, blommor eller växter), specialtillverkade produkter (t.ex. specialbeställningar eller personligt anpassade varor) samt hygienartiklar (t.ex. skönhetsprodukter). Vi accepterar inte heller returer av farliga material, brandfarliga vätskor eller gaser. Kontakta oss gärna om du har frågor eller funderingar kring en specifik vara.
Tyvärr kan vi inte ta emot returer av reavaror eller presentkort.
Det snabbaste sättet att få den vara du vill ha är att returnera den vara du har, och när returen har godkänts, köpa den nya varan separat.
Om varor levereras inom EU har du rätt att ångra eller returnera beställningen inom 14 dagar, oavsett ovanstående, utan att ange något skäl. Som tidigare nämnts måste varan vara i samma skick som när du mottog den – oanvänd, med alla etiketter kvar och i originalförpackningen. Du måste också ha kvittot eller bevis på köpet.
Vi meddelar dig när vi har tagit emot och inspekterat den returnerade varan och informerar dig om återbetalningen har godkänts eller inte. Om den godkänns kommer återbetalningen automatiskt att behandlas till din ursprungliga betalningsmetod inom 10 arbetsdagar. Observera att det kan ta lite tid för din bank eller kreditkortsföretag att behandla återbetalningen så att den syns på ditt konto.
Om mer än 15 arbetsdagar har gått sedan vi godkände din retur, vänligen kontakta oss på Info@smilebright.se